Vi på Flytt-Anders i Linköping hjälper inte bara privatpersoner att flytta, utan är också behjälpliga vid kontorsflytt i Linköping med omnejd. Det spelar ingen roll vilken slags företag eller lokal det är som ska transporteras. På vår meritlista finns allt ifrån industriflytt till bohag och kassaskåp.
Vi löser det mesta! Ibland ska ni kanske inte ens särskilt långt, utan bara omdisponera lokalerna ni redan har – även här kan vi hjälpa till. Möbler, elektronik och de anställdas personliga kartonger får garanterat plats i våra flyttbilar och tillsammans med dig planerar vi och genomför en professionell flytt utan stress och press. Rätt utfört genomförs en kontorsflytt utan onödigt arbetsuppehåll.
Flytt av industri, lager, kontor, arkiv
Olika situationer kräver olika strategier. Det är stor skillnad på att flytta ett litet kontor och ett stort lager. Eller en industri med allt som hör till – och ett arkiv som är flera år gammalt. Här krävs det att vi på flyttfirman får tydlig information om hur ni vill ha det, så att vi på bästa sätt kan genomföra er kontorsflytt med så lite komplikationer som möjligt för er. Inget får gå förlorat, inget får gå sönder och i den bästa av världar ska det gå lätt att starta upp verksamheten igen på den nya platsen.
Internt – Externt
Ibland blir större företag sugna på, eller kanske tvungna till, att göra en del förändringar inom organisationen och bestämmer sig för att flytta inventarier samt omdisponera utrymmen. Då är en lösning att ha en eller flera ”flyttfirmeanställda” på plats under en längre tid, som löpande sköter flytten samtidigt som det dagliga arbetet flyter på och de anställda inte störs för mycket. Då kan vi på flyttfirman samarbeta med vaktmästare, flyttansvariga och chefer på plats för att lösa problem och hela tiden kommunicera om hur långt fortskriden flytten är, vad som kommer härnäst och hur man bäst får ordning på läget. Varje kontorsflytt är unik och vi anpassar upplägg efter behov.
Punktligt
Ett företag förlorar i princip pengar från och med den första sekunden som arbetet på firman inte rullar på. Det betyder att det är av yttersta vikt att flytten genomförs enligt det tidsschema som vi kommit överens om, både från vår och er sida. Om personalen inte kan jobba på flera dagar betyder det frustration både från dem, från er i ledningen och kanske också era kunder. Tillsammans sätter vi oss ner och strukturerar upp er kontorsflytt och bestämmer vad som ska ske, när och hur vi bäst får både upp och ner allt som ska med.
Känslig elektronik vid kontorsflytt
Oftast finns det elektronisk utrustning på ett kontor och dessa ska såklart också med till de nya lokalerna. Sladdar till varje skärm, dator, kopieringsmaskin, skrivare och så vidare, bör ni dra ur, rulla ihop och fästa med gummiband eller tejp så att de inte kommer bort. Det finns också speciella kartonger att köpa för elektroniska utrustning – då flyttas de garanterat på bästa sätt.
När de sen är uppackade på det nya stället bör ni göra en testkörning så snart som möjligt för att försäkra er om att allt fungerar som det ska och att inget blivit skadat under flyttprocessen.
Förbered kontorsflytten
En kontorsflytt i Linköping eller övriga landet innebär naturligtvis mest jobb för er på företaget – och kanske framför allt innan själva flyttdagen. Förutom att boka flytthjälp finns en uppsjö saker att göra. Först och främst behöver ni säga upp hyreskontraktet till lokalerna där ni håller till för närvarande. Gör det i tid för att vara schysst mot hyresvärden och att själva slippa dubbel hyra. Sen måste ni beställa nya trycksaker; visitkort, broschyrer och så vidare, med den nya adressen på. Även hemsidan måste uppdateras – men det brukar inte vara lika komplicerat. Efter det kommer varierade praktiska detaljer i de nya lokalerna, som att ordna med lås och larm samt att skaffa koder och nycklar till anställda. Även internet och telefonlinjer måste flyttas och i bästa fall fungera från första dagen på det nya kontoret. Nya kontorsmöbler måste kanske beställas, ni behöver adressändra och kolla så att ni är försäkrade för flytten.
Det är ovanligt att man genomför en kontorsflytt internt om det inte rör sig om små företag med begränsade behov. Generellt är det ett större arbete som inkluderar allt ifrån packning till flyttstäd. Hör av er till oss för att få hjälp med hela uppdraget!
Intern hantering
Det kan vara bra att utse en flyttansvarig på företaget som vi har kontakt med och som kan organisera det som behöver fixas. Då slipper alla de anställda ta sin tid från det dagliga arbetet för att ringa larmfirman eller skruva isär möbler. Det är dock lättast att var och en packar ihop sitt eget skrivbord och samtidigt gör en rensning och kastar sådant som inte måste följa med. Se till att de märker sina lådor ordentligt med namn och eventuellt byggnad som de kommer sitta i.
Vi på Flytt-Anders har stor erfarenhet av kontorsflytt och hjälper er gärna med mer information eller en offert. Hör av er så kommer vi fram till någonting tillsammans.